måndag 28 mars 2011

Upp- och nervända huset!!

Känns lite så i dag när man vaknade. Ovant att ha typ alla möbler i ett litet rum. Men det funkar ( är ju inte för alltid får vi hoppas ) och vi trivs. Blir ju väldigt mysigt :) I dag är tanken att jag ska hinna grundmåla fönsterna i alla fall. Hoppas vi hinner måla listerna också. Nickepicke är hemma innan 7 så vi har ju några timmar då också innan det är läggdags. Jag tycker det är superkul att ha lite projekt på gång. Vi gjorde en Arga Snickaren-lista i går.. haha.. Låter lite nördigt, jag vet. Men nu har vi planerat upp när och hur detta huset ska få sig en styling på bästa sätt=) Nu är det ju vardagsrummet som ni förstår. Sedan i juni är det dags för vår inglasade altan att få sig ett nytt golv, målade lister och givetvis nya möbler =) Sedan i juli/augusti är det hallen nere. Det känns som det är realistiskt. Men det är ju tiden som behövs. Ni med småbarn vet ju att det inte alltid är så lätt att göra det man vill precis när man vill det.. haha.. händer ju typ aldrig =) Men men, nu har vi en plan, som Sickan säger!!!




Har inte kommit så långt än. Men hoppas kunna uppdatera er dagligen då det ska har hänt något i rummet..=)


Lägger in en bild från gårdagen. Hittade denna söta fluffiga jackan till Elsa i garderoben. Hon fick den när hon föddes av Nicklas jobbarkompisar. Det har ju varit för kallt för att använda den innan. Det är stl 50, men hon kunde ha den nu.. Haha.. Gullunge!!!


Nu sover skrutt en stund och jag ska göra mig iordning för staden. Mammsen kommer sen och hämtar upp oss för en shoppingdag inne på Hansan!!


Hej svejs på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar