onsdag 2 mars 2011

Supernöjd!!!

I dag fick vi hem Elsas doppresent som hon ska få av sina föräldrar. Är riktigt nöjd=) tyvärr får ni ingen bild än på den. Är ju en överraskning till dopet.. hihi..

Har fått tänka om lite när det gäller sovning av barn här hemma. I går sov Skruttan 3 timmar mitt på dagen mellan 10.30 -13.30. Sedan var hon så klart väldigt trött vid 5. Men hon vägrade att sova, i stället grät hon ett ganska bra tag. Till slut slocknade hon av utmattning efter 6. Så i dag testar vi nya grejer. Hon är jättetrött vid 10.30 så vi gick en runda med vagnen ( ner till Allans och tillbaka), hon somnade på en gång. Men sen väckte jag henne vid 12. Då var hon pigg och glad och åt massor =) Sedan har vi lekt och donat här hemma och nu sover hon igen. Efter 13.30 blev hon grinig så jag la henne i vagnen och bara vaggade den inne ett par gånger och hon somnade på en gång. Grejen har varit också att hon gärna behöver ha mat innan hon somnar. Men eftersom hon åt mycket efter 12 tänkte jag att jag testar söva henne utan käk och det gick kanon=)
Hoppas detta funkar så att hon inte blir så dötrött ikväll. Men men, vi får se. ett evigt pyssel med allt som ska funka.. haha

I eftermiddag åker jag till stallet och rider på fina Snäckan. Jättekul ska det bli. Vi tar en tur på åkrarna runt omkring. Blir nog ridhuset till helgen. Längtar till plusgrader så det blir lättare att rida hemma.

Trevlig onsdag vänner!!
Uppdaterar senare ikväll om ridturen!

Förresten, detta med rullning över till magen har nu hänt flera gånger. Elsa is simple the best=)


Träning tisdag:
Promenad 80 min
Träning onsdag:
Ridning ca 40 min
Situps 150 st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar