tisdag 8 mars 2011

Kladdmaja !!


Elsa mumsar i gröt medan vi föräldrar käkar minestrone. Kladdigt och gott som bara dän:)
Jajamen nu är middagen avklarad. Elsa fick sin gudomliga banangröt och jag och Nicklas fick minestronesoppa på bacon. Den var godare än vad jag trodde när jag började laga den :) Så den får 3 poäng av 5 möjliga!! hihi.. Lätt att laga och nyttig. Precis som det ska vara!
Elsa och jag har varit ute och farit annars hela långa dagen. Lunchen med pappa och syster var trevlig som förväntat!! Tack pappa för att du bjöd oss!! Shoppingen är nu äntligen avklarad. Hittade det sista idag till dopet plus lite till ( smink till mig ).
Sen bar det av till Ljungbyholm för första mammaträffen. Mycket trevligt. Elsa visade verkligen sina bästa sidor när vi var där. På strålande humör och visade alla de små att hon minsann kan vända sig från båda hållen :) De andra bebisarna var ganska mycket mindre än vår tjej så hon insåg nog att här kan hon glänsa.. haha

Dagens träning har bestått av pilates/aerobics a la Tessan. Satt på Hellström i högtalarna och körde stenhårt i en halvtimme. Bättre än inget eller?? haha..
Imorgon ska skruttan och jag ut på långpromenad. Hoppas att det fina vädret håller i sig!!

Nu sover hon i Nicklas famn och jag är sugen på en film i sängen. Hoppas mannen i mitt liv vill joina mig!!

Skepp och hoj!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar