söndag 5 februari 2012

Inköpen från Kamprad

Yes, det fick bli IKEA i dag med fina vännerna Tilda, Martin och Nellie. Mannen min mötte upp oss där så det blev en riktig familjdag =) IKEA är verkligen perfekt när man har barn. De kan springa fritt, de leker lite på alla avdelningar och så får man fika i lugn och ro medan de leker i lekhörnan =) Vi fick med oss en hel del hem.. Köpte ett gäng växter som jag tyvärr inte lägger upp bilder på ikväll. Orkar inte fixa med det just nu. Men jag hittade fina sockerkaksformar i min favoritfärg och det blev även servetter och ljus som alltid. Ljus går åt som smör i solsken i det här huset så det gäller att ha ett rejält lager hemma!!


Visst är de mysiga ?
Alltid mycket roligare att baka när man ha fina grejer att baka med =)


Nu är glasburkarna uppfyllda i skafferiskåpet!

Efter vår tripp in till staden ( har inte varit utanför byn mer än jobbet på en vecka ) så känner jag mig nu både frusen och har värk i kroppen. Typiskt om det skulle vara min tur nu när Elsa äntligen är pigg. Men kanske inte så konstigt. Men för min del är det bara att trycka i sig ipren och palla sig till jobbet. Utvecklingssamtalen är i full gång så ibland är det bara att bita ihop och se glad ut ..... hahha.. Ni förstår vad jag menar va?? =)


Tog denna bilden i morse. 
Snön är orörd och det riktigt syns att det är -20 grader!

Hoppas er helg varit bra! Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Hej!!!
    Vad kul att hitta en blogg "så näsra hemma" :-) Jättemysig blogg du har! Såg ju reportaget i Barometern igår. Kanske skulle man kontakta dem?? ;-)
    Själv bor jag i Ekenäs, med sambo och dotter. Flyttade hit i september och vi STORMTRIVS!!!
    Kika gärna in till mig så får du se vad vi pysslar med i vårt renoveringsobjekt=)
    Hit kikar jag gärna in igen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Jag har varit inne och tittat på din fina blogg! Roligt att läsa och jättefina bilder. Har lämnat en lite kommentar till dig=)
    Kram

    SvaraRadera