lördag 30 april 2011

Sovrutiner??!!!

Vår lillfis har kommit in i en riktigt dum rutin, både när det gäller kvällen plus morgonen. Hon har börjat få gröt till kvällsmat och det funkar jättebra. Sedan får hon en halv flaska välling för att somna sen. Så långt är allt lugnt. Hon somnar hos oss i famnen och vi lägger ner henne i sängen. Men bara efter en halvtimme vaknar hon igen, bajsar och sen är det lögn att få henne att somna om. Ofta somnar hon inte förrän efter nio, närmnare 21.30. ¨Hade väl inte gjort något om hon då sov länge på morgonen. Men hennes gråtande har inte slutat. Vid 5, 5.30 börjar det ( hon har ätit 1 mål mat på natten innan), hon är jätteledsen fast hon sover. Supertrött men somnar lixom inte in riktigt. Sen brukar vi gå upp runt 7.30. Hon sover av och till fram tills dess. I dag lyckades vi sova till 8.30, LYCKA! Men det blir ju att varken jag eller Nicklas sover något från 5.30. Jobbigt tycker vi. Har ni något tips, eller svar på varför hon gör så här???

1 kommentar:

  1. Ny läsare här =) Har börjat jobba "med" din syster och vi började prata lite hästar och så hamnade jag här =P Men till bloggen: Min pojk, som nu är 9 mån, hade nån sån period när han var ca halvåret också men det gick över. Man fick ha tålamod bara. Han hade nån jobbig period nu runt 8mån också och det kommer gå lite upp och ner så var bestämda med era rutiner så kommer det nog lösa sig snart =) Att vara bestämd menar jag att inte ge mer mat än hon brukar få på natten om hon fortfarande äter. Lugna henne och visa att det är ok att somna om. Sen kan jag bara tipsa om en grej som jag läst, och som jag själv inte tar ställning till men det är att man "inte ska" lägga ett sovande barn någon annanstans för om det då vaknar så är de ju helt plötsligt inte hos mamma/pappa längre och det kan göra dem ledsna. Försök i annat fall lägga henne vaken i sin säng och försök få henne somna själv så kanske hon inser att det är ok att sova i sängen och där ska man sova hela natten. Det löser sig säkert snart ska ni se =) Håll ut bara =)

    SvaraRadera