söndag 3 april 2011

Då är helga snart förbi..

Söndagkvällen är nu kommen. Vår helg har varit kanon. I går eftermiddag var vi nere i Bergkvara på middag hos mor och far. Jättegod kalkon bjöds det på. Trekantenborna var också på plats och så Scott ( min fasters man från Amerikat ). I dag gick Elsa och jag en promenix på förmiddagen. Sen kom Scott och pappa på fika. Scott ville se vårt nyinköpt hus=) Då fick jag nys om att det skulle bjudas på kroppkakor hos min farmor så jag ringde och på ett smidigt sätt bjöd jag in mig själv =) Nicklas har varit på kurs hela dagen så det var bara Elsa och jag som åkte ner till Kvara tredje dagen i rad.



Elsa får god aprikos och päron puré av farbror Scott :)


När jag var nere hos farmor så kollade jag in hennes nya tavlor som hon gjort sen sist. Tyckte denna var superfin. Och eftersom jag har världens snällaste farmor så fick jag med mig den hem!!! TACK!!!! Gillar ni hennes konst går det jättebra att åka ner till hennes galleri på storgatan i Bergkvara och kolla!! Hon tar emot beställningar =)


Nu har vi precis ätit efter ett pass i målaburken. Har börjat måla väggarna. Man kan se redan nu att det kommer bli betydligt finare än det var innan. Och tur är väl det.. haha.. Tacos blev det förresten till söndagsmiddag. Gott gott. Lillfisen käkar välling nu och ska snart sova. Blev lite senare än vanligt för pappa och dotter tog en dusch efter middagen. Nu ska jag koncentrera mig på " Mästarnas mästare" på svt!!! Kram på er alla läsare!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar