måndag 9 januari 2012

Detaljer...

..i sovrummet. Tänkte att ni skulle få en inblick i vårt sovrum! Vi har försökt få en personlig prägel på rummet som passar husets ålder. Vi har en bit kvar innan allt är topp. Men jag tycker om vårt sovrum riktigt mycket och gillar känslan i det. 


Som sänggavel har vi en gammal grind som vi hittade ute i vedboden när vi flyttade hit.
En ordentlig rengöring och med starka fästen i väggen så passade den perfekt!


Lapptäcket är från IKEA. Är precis i rätt färger som passar in med resten av rummet!
Som ni skymtar på bilden så angränsar Elsas rum till vårt. Just nu är det jättebra eftersom hon fortfarande äter välling om natten och det är nära att hämta henne!


Kakelugnen fungerar tyvärr inte. Men bara att den finns där är väldigt fint såklart!
Den vita karmstolen har jag fått av min snälla moster. Med ny färg och ny klädsel så blev den super!
Tavlan är från min farmor som är konstnär. Hon har olika stilar på sina tavlor och vårt hus är fullt med fina konstverk från henne!


Elsas första klänning hänger på kakelugnen! 
Sällskap har den från sommarens fina lavendel!


Min första arbetsdag detta året har annars varit bra. Mycket möten som är lite synd en sån här dag då man behöver planera och fixa i klassrummet. Men tror terminen kommer bli toppen och jag ser fram emot att barnen kommer imorgon!!!

Kram på er alla läsare! Så roligt att så många tittar in här!

2 kommentarer:

  1. Ni har det så jätte mysigt. Skulle va kul om någon visste mer om namnet på "grinden". Var det ANNE BORG ? Kram S/F

    SvaraRadera
  2. Ja Anne Borg står det på. Vore verkligen roligt om man kunde få reda på lite historia.
    Kram kära farmor!

    SvaraRadera