måndag 15 augusti 2011

Och så har man börjat jobba...

Då var mammaledigheten slut för den här gången ( hoppas ju givetvis på fler tillfällen framöver). Har arbetat min första dag på ca 10 månader. Det var grymt kul och längtar verkligen till när alla barnen börjar nästa måndag. Men fram tills dess gäller det att utnyttja dessa dagar så allt ska vara tipp topp med klassrum, planering & schema bland mycket annat. Kan dock inte sluta tänka på att vår underbara Elsa redan är 9 månader och att det verkligen är 9 månader sen hon föddes. Vår envisa tjej som inte riktigt ville komma ut till sin mamma och pappa. Men trots att det var ett väldigt bra tag sedan så glömmer jag ALDRIG känslan då hon låg på mitt bröst första gången. Var extra skön känsla också då efter en lång och jobbig förlossning med sugklocka och en väldigt trött bebis som de fick springa iväg med innan jag ens visste om hon levde eller om hon var en Elsa. Så som ni förstår så var det LYCKA och KÄRLEK när jag fick se världens vackraste tjej första gången. Oj känner att jag glider lite iväg i både ord och tankar här. Var inte alls meningen. Men den enorma kärlek som fanns första ögonblicken hon kom, den bara växer och växer. Hon är DET BÄSTA JAG VET!!!!



Elsa, några timmar gammal. 2595 g och 46 cm lång!

Kram från en tårögd lycklig mamma!!!


1 kommentar:

  1. Åh, gumman! Ja tänk att denna lilla, lilla varelse har vuxit och blivit så stor och duktig. Fattar inte vad tiden tar vägen. Hon är helt underbar! Mamma är alltid mamma, men är säker på att du får många extra barn att lära upp nu. Lycka till! Kram på dej. /Eva

    SvaraRadera