tisdag 30 augusti 2011

En dag utan lillfisen..

Nu är föräldramötet avklarat. Det gick prima ( tyckte jag iaf ), men det resulterade i en dag borta från Elsa. Jag åkte hemifrån vid 7.15 och kom hem 20.00. Verkligen en hel arbetsdag i full bemärkelse. Hade hoppats att Elsa var vaken när jag kom hem. Men hon hade varit dötrött och trots en kämpade pappa som försökte hålla henne vaken hade hon slocknad 10 min innan jag kom hem. Jaja.. Får mysa desto mer imorgon. För 4 timmars övertid idag betyder tidig onsdag vill jag lova =)

Snart är fönstret i köket färdigmålat och Nicklas har börjar måla lister och väggar i extrarummet på neder våningen. Han försöker skynda sig lite, måste nämligen vara klar till nästa helg då hallen ska påbörjas. Min älskade man är flitig och vill gärna ha saker att göra hela tiden. Och det är jag väldigt glad för =)

Vi har nu bestämt att ny soffa ska inhandlas (lycka). Men har tyvärr inte hittat den "rätta" än. Var en runda i helgen och kolla. Men får väl ta ett par besök till på möbelhusen runt om för att se om vi kan hitta det vi söker. Är givetvis bara roligt =) Det ska också bli nya bokhyllor till extrarummet. Kommer flytta in vår fåtölj, när vi bytt soffa, in till det rummet. Så tanken är att det ska bli ett fint bibliotek/arbetsrum/lekrum =)

Det var uppdateringen för ikväll.
Hoppas er dag har varit bra. Min var toppen på jobbet, men saknaden efter familjen var stor när klockan började närma sig 17.00 och man visste att man hade 3 timmar kvar att jobba.

Kram på er alla läsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar