söndag 20 februari 2011

Varför sova länge..

..på en söndag. Nej, nej inte vi inte. Men Elsa har kommit in någon slags gråtsovning på morgonen från så där 5 tiden. Hon sover, men gråter till och gnyr var 10 min ungefär. Jag fick väcka henne i gråten vid 7 i morse. Då, när hon vaknar, vaknar hon med ett leende. Är det inte konstigt?? Det har pågått nästan 1 vecka nu också. Kan hon drömma mardrömma eller??

Gårdagen var vädligt trevlig i alla fall. Blev bjudna på väldig god 3-rätters. Tack Tilda och Martin. Martin, du är en utmärkt värd =) Han serverade oss dricka och höll koll på så att vi hade det bra hela kvällen :) Elsa och Nellie hann med en stunds lek innan det var dags för Nellie att sova. Men hon sov bara i en kvart. Varför var hon tvungen att sova, när Elsa 3 månader yngre fick vara vaken. Så båda tjejerna såg slutet av melodifestivalen=)

I dag bär det av till Bergkvara. Middag hos min kära moster Ingela. Innan dess ska vi hämta vår tavla som min farmor har gjort till oss:) Vi är sååå spända. Har specialbeställt med bestämt motiv. Men min farmor är verkligen supreduktig på att måla, så jag tvekar inte att den är fin!

Nu ska Elsa och jag käka frukost. Mannen i huset ligger kvar i sängen och snarkar!

Trevlig söndag på er!

WOW, det är över 4000 läsare nu. Är jätteglad att så många är inne och läser. TACK!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon på er! Jag tycker det är supertrevligt att läsa om er och er vardag. Man känner sig lite delaktig visseligen på håll men ändå så älskade lilla Tessan Blå fortsätt så att vi gammelmostra få vara med. Kram moster Zita

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att höra kära moster=) Ni får snart komma och hälsa på!!! Men i eftermiddag syns vi. Kramar från oss!!!

    SvaraRadera