tisdag 22 februari 2011

Behöver motivation

Som nybliven mamma med några extra kilon nu efter graviditeten skulle jag verkligen behöva träna. Jag vill ju så klart komma ner till min normala vikt som jag hade innan vår lilla solstråle kom. Jag har inte alls många kilon kvar. Bara dryga 2. Men dessa två sitter enbart på ett ställe, magen. Så skulle verkligen behöva ha motivation till att ta tag mitt lilla problem.
Så jag tänkte involvera er läsare i detta. Min tanke är att om jag redovisar för er varje dag vad jag gör för sorts träning så kanske det sporrar mig. Jag kommer inte att börja träna på gym. Det tycker jag inte att jag har tid till. Men vardagliga grejer, sånt man kan göra hemma ( situps, armhävningar, benlyft med mera). Och så klart promenader.
Jag hoppas detta kommer funka för mig=)

Så dagens aktiviteter har varit:
Situps = 70 st
Armhävningar = 20 st
Promenad = 30 min
Dans = 15 min ( Elsa gillar att när hennes mamma hoppar omkring och fjantar sig)

Vi har en tjej som är helt övertrött här hemma. Hon har bara sovit 2,5 timme på hela dagen. Vet inte varför men så har det varit. Så nu i kväll har vi fått underhålla till max. En dusch har Elsa och jag tagit och nu försöker Nicklsa att söva henne. Men hon kämpar in i det längsta för att vara vaken. Men snart slocknar hon nog med en smäll=)
God natt alla läsare!!

3 kommentarer:

  1. Hej Tessan!! Jag köpte Zumba dans som man kör hemma i DVD:n. Fantastiskt roligt och bra för magmusklerna och konditionen. Den finns att köpa på team sportia vid giraffen. Dom tipen jag har fått är att dricka mycket för det hjälper att transportera bort fetterna och att äta proteiner efter träning, exempelvis keso och någon frukt eller kesella med bär.. Lycka till!! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna. Jag behöver verkligen lite tips. Har hört om Zumban, det ska tydligen vara väldigt kul också va??
    Hoppas allt är bra med er!!??
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Zumban är jättekul!! Gör den ett par dagar i veckan.. :)
    Jo här är allt bra!! Hoppas allt ät bra mer er med??!! Trivs ni i nya huset?? kram kram Hanna

    SvaraRadera