onsdag 2 januari 2013

Lugnet har infunnit sig..

Då börjar denna ledighet kännas som vardag.. Några dagar kvar på jullovet och det är nästan först nu som man har kommit in i lugnet!! Skönt så klart men måste säga att jag saknar jobbet lite.. Men det är väl bara att börja vänja sig för det är bara 2 månaders jobb tills mammaledigheten startar.. Tänk 2 månader, det är ju ingenting... =) Har lyckats städa ut julen i dag. Granen var så gott som död så barr är något vi har över hela huset, trots 3 gångers dammsugning. Det riktigt kliar i fingrarna nu inför allt det ljusa man vill ta in i huset. Fick en liten känsla av vår i dag då solen tittade fram, men med lite eftertanke så är det trots allt 2 månaders vinter kvar så lär väl hinna "piffa" hemmet innan våren kommer!!! 
I eftermiddags fick vi spontanbesök av fina vänner. Middag och massvis med lek för barnen.. Alltid lika kul. Innan besökte jag bilprovningen och givetvis gick finbilen inte igenom.. Jaja, bara att lämna in skiten och få det fixat.. ( som om inte jag vill lägga pengarna på annat.. ). 


Förmiddagsfika med familjen!


Ut med julen och in med det "våriga"!


Ny bok på hyllan.
Tack mor & far för denna fina julklapp!

I morgon kommer mina mostrar hit och fikar på förmiddagen. Sedan väntar Ikea för shopping och ännu mera fika med vänner! Japp, jag njuter av ledigheten ett par dagar till.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Boken passar verkligen i din hylla.
    Jag håller med dig om att man vill plocka in/fram våren........Köpte Allt i Hemmet idag,massor av fint!!!
    Kram från mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roy, han passar perfekt!! =)
      Ja, nu är julen ute ur vårt hus och tulpanerna har flyttat in !!!
      KRAM

      Radera