lördag 5 januari 2013

En stund i soffan..

Det är en skön stund när det är dags för skrutt att sova middag. Hon slocknar snabbt till någon film och jag kan sitta och mysa en stund för mig själv. Köpte nya Allt i hemmet i går som jag har tänkt bläddra igenom nu. Kaffet är upphällt och fötterna har tagit plats på bordet =) Elsa får bara sova en timme numera. Men hon är fruktansvärd att väcka.. Det går verkligen inte så det gäller att börja i tid för själva väckningen kan ta upp till 20 minuter. Under gårdagen var det full fart i huset hela dagen så denna lördagen har vi inget planerat. Vi har varit ute en sväng på förmiddagen. Riktigt härligt väder i dag. Solen skiner och det är någon minusgrad. Det börjar helt klart kila i fingrarna när man tänker på allt man vill fixa i trädgården till våren. Men lite vårkänsla har vi i alla fall fått in i huset då julhyacinterna har bytts ut mot fina pärlhyacinter!


Här sitter jag just nu...


Nya lyktor från Topiary!!!
En favoritaffär i stan!


Pärlhyacinter har fått ta plats lite var stans i huset!
Den fina lyktan fick jag av mannen min i julklapp!!

Nu dags för lässtund!!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar