tisdag 3 maj 2011

Vinden har vänt..=)

Åhh vilken duktig simtjej vi har!! I dag har hon simmat frisim. Det betyder att hon simmar från simfröken till sin mamma!! Kanske ändå 1,5 meter. Hur imponerande är inte det när man är 6 månader!! haha.. Stolt mamma som ni kanske förstår. Blev en härlig stund efter simningen även i dag med underbara Katrin och Mia plus deras söta barn såklart!! Det är så roligt att jag och Nicklas fick barn samtidigt som så många andra vi känner. Gör att mammaledigheten blir lite extra rolig tror jag =) Man har alltid någon man kan vända sig mot och diskutera andra mamma/barn problem! Jag uppskattar er VÄNNER jättemycket!!!

På torsdag ska ju jag och min älskade man på gesällutdelning. Middag, fint folk och som jag kan tänka mig massa tal och grejer. Frågan är ju då vad man ska ha på sig. Var hos syster yster i eftermiddag och lånade hem lite kläder som kanske kan passa denna mammakropp! Få se vad det bli, men snygg vill man ju alltid vara.. haha.. Mormor och morfar ska passa lillfisen den kvällen. Första kvällen vi skaffat barnvakt och ska ut på galej själva!! Tvivlar inte en sekund på att det inte kommer gå bra. Men som en liten hönsmamma jag är, känner jag mig ändå lite pirrig!!

Elsas sovning har äntligen vänt igen. Nu sover hon hela natten, vaknar mellan 5-6 och vill ha käk, sen somnar om och sover till ( som i dag) 9. Är bara kvällen som vi kämpar med lite fortfarande. Vill att hon ska somna i sin säng. Har tagit runt 1 timme de senaste kvällarna. Men håll i hatten, i kväll tog det bara 20 min ungefär. Helt ok. Jag gosade in halva mig i hennes lilla säng och hon slappnade av på en gång och sussar nu gott. Verkar som hon behöver ha närheten. Det är ett evigt dilemma det där med de små liven. Finns många goda råd och tips man kan ta del av men i slutändan är det sig själv och familjen man måste se till. Vad är BÄST för oss!! Annars kan man bli tokig om man ska lyssna till alla som gör si eller så!!

Oj, gud vad fingrarna glöder i kväll. Är nog för att jag sitter här själv. Elsa sover och Nicklas är på visning med jobbet!! Är rätt skönt med egen tid. Bara tekoppen och jag!!

Go´kväll vänner!! Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar