torsdag 6 december 2012

Torsdag = städning!

Torsdag innebär alltid städning för mig. Direkt när Elsa och jag kommer hem från jobb/dagis så drar det igång. Puts och fej tills huset lyser. Gärna ska några tvättar hinnas med + matlagning. Ja, det är helt enkelt full speta på mig hela eftermiddagen. Som tur är har jag en duktig dotter som gärna hjälper till eller tittar på Pippi Långstrump under tiden. Men det bästa att man gjort den där storstädningen redan på torsdagen är att fredagsmyset kan börja på en gång när Elsa är hämtad på dagis. För det är ju just storstädning på torsdagar. Det där vardagliga som dammsugning, disk och tvätt det sker varje varje dag i detta huset. Känns ibland som det måste vara något fel på oss som skitar ner så förbannat var eviga dag. Men skulle inte dammsugaren komma fram stup i kvarten så skulle det börja växa mossa här inne.. 


Hus och dotter i vintermundering.

Denna helgen är fullspäckad med roligheter. Har inbokat massor med fina träffar med fina vänner + att det blir julmarknad i Kristianopel på lördag. En helg helt i min smak!!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar