onsdag 21 mars 2012

Gult är fult...

Kan väl erkänna att gult inte är min favoritfärg direkt! Det finns inte ett klädesplagg i min garderob som har färgen gult och den är svårt att hitta i vår inredning. Men man kan inte annat än att tycka att påskliljor gör en glad och förväntasfull på våren =) Dessa söta små gula saker står på vårt köksbord och de gör mig definitivt glad på morgonen när de står där och lyser medan jag sakta men säkert få i mig min frukost!!!!



Tråkigt nog blev vår lekdejt inställd i dag. Har man barn så kan man aldrig vara säker på att de friska från en sekund till en annan. I dag var det söta Ebbas tur att åka på feber. Ny dejt inplanerad nästa vecka så det är bara att hålla tummarna för att både barn och mammor är friska då!!! Vi fick en härlig eftermiddag ändå Elsa och jag. Blev en tur till Trekanten för att hälsa på kusinerna och kära syster!! Väl hemma igen så låg det ett par mindre gula bananer i fruktkorgen. Så jag passade på att baka bananmuffins! Perfekt till fikat ikväll och det får nog bli att jag tar med mig ett gäng till jobbet imorgon!!!




Bananmuffins

3 ägg
2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 krm salt
4 st mogna bananer
100 gram smör
5 dl vetemjöl
1 dl mjölk

Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och låt de står och svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt vaniljsocker, bakpulver, salt och kanel och rör till en jämn smet. Skala och mosa bananerna med en gaffel. Tillsätt de mosade bananerna, mjöl och mjölk och rör till en jämn smet. Häll smeten i muffinsformar. Välj själv om du vill ha stora eller små, blir ca 24 st om du väljer att göra små. Grädda i ugnen ca 15-20 min (beror på ugnen). 

Sen är det bara att fika på....

Trevlig kväll!


1 kommentar:

  1. Håller med dig, gult är inte min favvofärg heller. Mn små tete-a-tete är ju ändå söta! Och det finns verkligen hopp om VÅR nu=)
    Ha de gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera