onsdag 7 mars 2012

Finns alltid anledning...

..Som jag skrev i går. Det finns alltid anledning till att fika. I dag kom snälla pappa på besök. Så när Elsa och jag kom hem efter jobbet/dagis så snodde jag ihop en liten äppelmuffins. Den blev jättegod så självklart kommer receptet här!


Äppelmuffins

50 g smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 dl mjölk
1 tsk vaniljsocker

1 äpple
kanel 
socker

Gör så här: Smält smöret. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Blanda därefter i mjölk och smör. Skala äpplet och skär i smala klyftor. Strö över kanel och socker över äppelbitarna. Häll smeten i bakformar ( 10 stora, ca 15 små ). Tryck i äppelklyftorna i smeten och grädda sedan på 225 grader i ca 12 minuter.
MUMS!

Elsa har blivit förkyld IGEN! Alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt dessa eviga förkylningar vår lilla tjej får. Hon har ingen feber eller så. Men eftermiddagen har gått i grinighetens tecken! Efter att lekmorfar åkt hem så har det fått bli mycket mys och en del tv. Vi tre som har varit hemma i kväll mös uppe i dubbelsängen =)


En katt som alltid ska vara med på alla hörn =)

Ha det gott fina läsare!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar