torsdag 10 maj 2012

Plocka fram inspirationen..

Kalas börja närma sig här på Tingshusvägen. Och med kalas innebär det att det ska bakas. Jag brukar inte alls ha några som helst problem att "sno" ihop en kaka. Men just nu tryter både inspiration, ork och lust. Men jag hoppas att det kommer till mig när bläddrat i några fina bakböcker och sökt lite här på nätet. Men visst är det konstigt ibland. Baka är något bland det roligaste jag vet.. Men så bara försvinner lusten. Antar att det har en blandning av stress på jobbet, mycket med trotsig Elsa, Nicklas jobbar mycket... Ja ni förstår..  Så egentligen så kanske det är just bakning jag behöver.. =)



Det blir att ta hjälp av Leila helt enkelt !!!


Nyplanterat utanför altanen. 
Rosmarin, salvia och en fin lavendel!!


Elsas och mitt fuffens är nu klart. Nicklas har förbud att gå in i "stugan" på vår tomt. Då det är där inne fuffens finns =) Det är så roligt när man känner att den rätta presenten är hittad och jag längtar nog mer till Ns födelsedag nu än vad han själv gör.. Men först är det ju jag som ska fylla år =)

Kram på er fina läsare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar