tisdag 10 juli 2012

Loppisskolan..

I dag har jag äntligen varit på loppis och dessutom har vi lyckats fynda en hel del. Älskar loppis och jag älskar verkligen att hitta de där guldkornen! För vissa kanske det bara är skräp men för oss så känns det som att vinna på lotto när man går omkring och känner att man kunde köpt hur mycket som helst. Både Nicklas och jag har samma passion för gamla grejer och på rätt plats så kan de förgylla en hel miljö. Gammalt och nytt är det som gör stilen =) 


Dagens fynd!
En emaljskål, ett rostigt litermått, en emaljskopa och en plåtburk som det står mjöl på!


Allt detta hittade vi på Loppisskolan i Påboda.
Kvinnan berättade en lång historia om hur hon hade fått tag i det gamla litermåttet =)


Skålen och litermåttet ska ta plats på mitt kommande planteringsbord. 
Är i full gång att leta bord bara =)

Vi lämnade skruttan hos mormor och morfar så nu är vi själva en stund i huset. Nicklas ska i väg på jobbfest så ska ner och hämta Elsa senare ikväll. Blir mys i Bergkvara helt enkelt.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Tack för grattishälsningen!!! Hade en jättefin dag och kväll med mina juveler:)
    Loppis är sååå kul, håller med dig, amn kan hitta så fina saker som man kan ha till både det ena och det andra:)
    Kram Anna

    SvaraRadera