tisdag 27 november 2012

Dags för adventspiff..

Nu är den här, den här underbara tiden innan jul då det är tillåtet att frossa i pynt och piff. Älskar verkligen den här tiden på året då värmeljusen går åt som smör i solsken och ugnen ständigt går varm av all bakning. Nackdelen är lite att det finns lixom ingen hejd på mig. Saffransbullar ska bakas, knäcken ska koka, hyacinter finns överallt och julmusiken strömmar ut ur högtalarna dagarna i ända.. Sambon brukar sucka en hel del, men allvarligt, det handlar om en månad på året och då tycker jag ändå att jag kan få hållas. 
Jag är dock en riktig traditionist så inga adventsstjärnor innan första advent och julgranen kommer inte in förrän dagen innan julafton. 


Har piffat lite i huset redan med hyacinter och "vintriga" dukar =)


Denna ljuvliga blomma... 

Har annars haft en mysig tisdagseftermiddag med syster och familj på besök. Middag, fika och massvis med bus mellan kusinerna. 

Nu lockar sängen vill jag lova då jag varje natt nu för tiden bli påmind om att jag är gravid... 

Kram på er fina läsare!

1 kommentar:

  1. Ja ni har det så mysigt och fint! Snart dags för stjärnorna också. Kram Eva

    SvaraRadera