onsdag 3 april 2013

Vårens arbete..

Äntligen är det dags att dra i gång med vårens trädgårdsbestyr. Det har länge kliat i mina "gröna" fingrar så i går började vi lite smått. Vi försöker övervintra pelargonerna varje år och än så länge ( ta i trä ) har vi lyckats ! Så i går hjälpte hela familjen till med att klippa ner, plantera om och plantera nya sticklingar. Trädgården är verkligen ett intresse som både jag och N delar. Elsa är också rätt förtjust i att hjälpa till. Vi är inte alls så duktiga, men vi försöker och lär oss mer hela tiden. Varje år så här på våren börjar våra tankar om hur vi kan förbättra/göra om vår trädgård. I år har vi planerat att det ska bli plattläggning på framsidan och helst på baksidan. Men eftersom det snart kommer en familjemedlem till ( 1 dag till BF) så vill vi inte ha för mycket inplanerat då bebistiden är så mycket värd och tid med familjen kommer att prioriteras! 





Gårdagens arbete. 
Fler pelargoner väntar på att få lite kärlek. Men risk för att det fortfarande är för kallt om nätterna väntar vi någon vecka med resten. 

Som sagt 1 dag till BF. Jag har legat nerbäddad hela veckan med feber och förkylning så det har varit skönt att bebis velat vara kvar i magen. Men nu är energin tillbaka så lillebror KOM när du vill! Men jag vet, kan lika gärna vara 2 veckor kvar. Så väntan kan bli lång. 

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är! Nästan så jag får dåligt samvete, hi,hi.. Vad skönt att du är bättre. Kan ju vara en fördel inför det kommande. Sååå spännande. Stor kram Eva

    SvaraRadera